"faMiLy aNarIZaL"

"faMiLy aNarIZaL"
sMg keBAHagIAAn famILy kaMi akAn bahAGia hiNggA KE AKhir haYAt..amIN...

05 Februari 2014

04 Disember 2013

...::..2 Disember 2013 Besday Ke-30 Erkkk MokCik Dah Tuo Hihuuhuu...::...


Assalamualaikum....hurmmm lamanya la haii x jenguk kesini....apatah lg nk jenguk kkwn kn....mcm sibuk bbenor plk hehehe..byk nk share citer kt sini tp ginila bila mood nk mengarang x mai2 heheheee....

Skrg aku kt kg...seminggu dh kt sini..cuti sekolah kn...ni jelah masa nk lpk2 ngn family kt kg pon...klu tdk blk jgk tp kjp2 jela..x de citer menarik apapun sbnrnya..tp disebabkan thn ni usia aku dh masuk ke fasa baru nk jgkla tempek apa2 kt sini kan hahahaaa...!!!!

2 Disember 2013 ari tu genapla umo mokcik ni 30 tahun....mak aihhh mcm x pcaya...tp kena pcaya la sbb itu kenyataan nya heheee...pantas btui rsnya masa blalu...rs mcm bru abeh spm jek..heheheee...apapun alhamdulillah spjg 30tahun hidup ni pelbagai benda yg dilalui..dipelajari...pahit manis sume bercmpur2 kn..inilah yg dinamakn kehidupan....

Alhamdulillah spjg 30tahun ni aku sdh bgelar isteri dan dikurniakn 2 chaya mata...hero2 kedua nya..doakn aku dpt baby gegirl plk ehh lps ni klu ada rezeki...heheheeeee....!!!!!

02 September 2013

...::..Aidilfitri 2013..::..

Assalamualaikummm....huuu!!!terasa lamanya x jenguk blog yg mkin sepi ni he3...bkn takat dh bsawang ni...hahahaaa!!!jgn kn jnguk sini..jenguk mber blog lain pon x nyempat...sibuk benor plk terasa wahahaaa... Apapun nk jgk tempek citer rya 2013 kt sini kn...ha3...dan dkesempatan ni jgk...walopun dh lewat..rya pon ntah kmana..tp nk la jgk ucap slmt ari rya maaf zahir batin buat sume...itu pon klu ada yg msih jnguk kesini lah hahahaa!!! Oklaaa layan gmbq plk....idea nk mengarang pon x de...tp rya 2013 ni ada byk suka dan duka...smg tahun dpn 2014 masih dberikan ksempatan utk meraikan bsama2 lagi dgn yg tsyg..insyaAllah Aminnnn♥♥♥♥♥♥

18 Julai 2013

..::..5 Hari Di Pengkalan Hulu..::..


Salam khamis sume....dh bsahur ke hehehee..ni ghajin plk pepagi ni sesambil nk tgu waktu subuh kn...ngadap blog jap sambil tempek citer mgu yg sdh hihii...apapun sekali lg diucapkan slmt bpuasa yer....!!!moga tahap ksabaran kita tinggi dibulan yg mulia ini..aminn!!!!
Okk nk citer pasal xtvt masa nginap @cuti2 sdiri heeee selama 5 ari kt pengkalan hulu ri2 kih3...beh jgk dok lelama kat sana...ala bunyi jek 5 ari..tp ase kjp jek main ngn masa skrg ni kn...sesambil dok kt sana,sesambil jgk aku nolong niaga kat kedai kakak aku tu...kat kedai dia mcm2 ado...pas2 tolong ambik brg..angkut brg..ngantor brg kt customer dia...hurmmm 1 pengalaman yg beh jgk...walopun sedikit keletihan...hahaaaa...tp enjoy laaa...
Sesambil dok sana...sesambil jgk p jamu mata shooping ckit2...dh sengket katakn hahahaaaa kat pekan baling kedah nun...x jauh pon dr pengkalan hulu...agenda shooping siyes klu kt situ mmg behhh....murahh2 weii...berbaloi la ase...!!!
Belah mlm plk....ronda2 ke sempadan betong thailand nun...tp hat jgk nk msuk...10 mlm ke atas x boleh msuk dh asenya...jd kami sesaja jek pusing2 situ...ate dh dekat kan...lagik pon ri2 dh masuk dh kt kompleks bebas cukai dia....sesekali kn tingin jgk nk tlepas kesana kn heeee.....
Layan jelah gmbor yg ada....nk citer satu psatu..guna nset ni susah ckit heee...klu ada nk beli pemanggang ajaib...barangan tuppaware,cadar pinggan mangkok habaq mai na...hahahaaaaa dan lagik tuh kih3.....

15 Julai 2013

..::..Salam Ramadhan 2013..::..


Assalamualaikummm sume....!!!dah lama x jenguk blog neh haa...apatah lagik nk mjenguk kkwn kan... apa pon sempena bulan yang mulia neh...asenya masih awal kot nk ucapkan kt kengkawan sume selamat berpuasa  di bulan ramadhan yang mulia ni...syukur alhamdulilah..Allah masih memberi kesempatan ini untuk sama2 kita  berpuasa disamping menmbah pahala dibulan yg mulia ini...semoga kita sume mdpt keberkatan Nya...camne korang dh masuk ari ke 6 ni?hehehe....sekarang aku bblog dr pengkalan hulu...sesaja dtg umh akak aku kat sini..dah 4 ari pon kat sini heee...cik rizal plk cuti smp selasa..jadik lpak2 sini lah dulu..ari ni tpaksalah airiel ponteng sekolah kih3....bukan selalu kan...muahahaa..dtg sini ibarat kg ke2 plk selain dr balik teping...mgu lps sblm pose dh blk sana..ni dtg sni la plk...nti2 blk kg sana bbuka ngn mak plk...
 awal posa  pertama ri2...ari rabu cik rizal ambik cuti...sebab dia kje mlm..jadik nak jgk kan buka pose sama2 sekeluarga..jadik ari tuh dia ambik cuti...dan kami ke penang nun...pekena ikan bako kat hammer bay...bdekatan jgk ngan quensbay...perghhh mmg terbaekkk!!!sblm ni asyik mkn kat teluk tempoyak,kuala juru..permatang pauh jek,kali ni try pekena kat situ plk...tuh kan mcm2 ado..pilih sj mna yg nak....kami ambik siakap jek tuk bako....hehee!!c airiel ngan aidid kemain dok usha dr jauh sgl jenis ikan udang ketam kat situ..nk p dkt takut hehe...ngan ayah2 deme pon tjebak kat situ kuikuikuiii..!!! smp sana agak awai...jadik booking dlu...pas2 terus p quensbay...tujuan nak mcari kelengkapan raya jgk tuk anak2 hehehe...yer mmg awai lagikk...tp ok jgk nanti x kalut sgt kan!!!


dah smp bahagian baju kasut bdk2 sume tuh...aidid mmg kejaan dia lah..usha2 sgl jenis tok nenek thomas kegemaran dia tuh hahaa....cer tgk asalkn ada thomas..sume dia nk dkt..nk pegang dan nk try haha..kdg tgk aksi dia pon geli ati dibuatnya kih3...tapi layan jelah kan....siap renyeh2 lagik bila nmpk ada gmbr thomas kat situ haha!!!tp yg pic bawah tuh masa balik dr penang sana dh..nyinggah uptown perda..sesambil isi tekak ngan ais dlu...pekena kat teaseaven sblm jjln uptown....dan dpt jgk dia pow ayah dia beli kawan baik dia tuh hurmmm....dpt memang x pe dh laa,,,gitula bdk2 kan!!ok dh abeh pusing2 beli apa patut kt quensbay tuh...dh nak dkt bbuka...terus p hammerbay ikan bakar balik...sib baik parking ada lagik...tdk jenuh jgk.....!!!
Ok..dah smp makanan pon dah siap terhidang,tgu nak ngap sj lah heeee....menu biasa2 sajok..ikan siakap bako,kailan ikan masin,telur dadar...1 jug air tembikai...hurmm sdh la tu..berbaloi dh tu makan tuk 4 brnk kami...Alhamdulillah...selesai makan sume....puasing2 jap sana..pas2 terus gerak blk seberang...
layan gambor 2 beradik ni berkasih sayang hahaha...almaklum la dua2 hero...geng la deme..geng berbaik dan geng bergaduh...yang rajin kena buli c abg airiel la hahaa..adik mmg suka buli abg..kih3...masa ni nyinggah sunway carnival mall sblm  p ke penang nun..p dptkan keinginan c ibu hehehee... dah dpt terus p belah pulau SANA plk,apapun tq cik rizal...kih3..!!!
 dan mereka lagikkk....asyik2 ngan xtvt berkasih sayang jelaah deme ni..ni kat quensbay plk deme bersambung muahahaaaa....sonok tgk hero2 kanan dan kiri ibu dan mbesar dh...kejap jek asenya masa berlalu hehehe....hurmmm oklah tu jelah citer serba ckit yang sempat aku tempek kan kat sini..kih3.....kurang2 ilang jgk habuk2 kat sini kan hehehe...oklah apapun SELAMAT BERPUASA buat sume ....SEMOGA RAMADHAN KALI INI DPT KITA JALANI DGN PENUH KEBERKATAN Aminnnnnn....!!!sblm tu buat kwn2 yg nyinggah sini yg x dpt baca blog ni sbb tulisan x nmpk tu...aku mintak maaf ssgt yer...itu bkn apa kes guna nset jek tuh...tau tempek jek..x nyempat nk tukar kaler tulisan heee....maap tauuu...ini sbb guna laptop..ok la ckit terus tukr kaler hehehe...oklahhh!!!salam isnin sumeeeee............:-)

21 Mei 2013

..::..Night Market,Auto City..::..

Minggu lepas sesaja p terjah night market kt autocity nun dan kbetulan jgk nk carik sesuatu tuk cik note...tp sblm kesana singgah car4 sbrg jaya dlu usha2 kot2 ada yg menarik...dlm 8.30 gitu bru gerak p autocity...okla walopun ari biasa..kedai sume bukak...mcm2 ado kat sini...siap duit sajok hehehe..rege pon asenya bpatutan jgk.....
Ni baru kali ke2 aku kesitu...ri2 p x sempat pusing abeh...kali ni ok...sambil cari brg sambil jamu mata hehehe...kdai2 kt situ tarik perhatian aku...pd aku beh kwsn cam ni wujud...ase ok ckit kot dr yg dkt bt feringghi nun...kat sini parking pon senang..luas...free pulok kuii3...klu ari cuti x tau la depa cas @tak...sbb dok p ari biasa jek hihii...
Dulu awal2 smp penang aku kje kat kwsn ni jgk....dan kt sini la jgk kje sama2 ngn cik rizal dan bkwn smp skrg..hehehe..dan kwsn ni dh jauh bbeza dh dr thn 2002 dulu....klu dulu kwsn ni tanah tbiar jek...tp skrg dh maju penuh wane wani dikala mlm nyer...sumenya ada kat sini....sgt tertarik ngn baju bdk2 pompuan kat situ...cantik2 dgn rege bpatutan sgt....tengok jelah kn mmandangkn dua2 buah hatiku boy2 hahaha...
Dah dpt apa yg dicari....dah abeh pusing kat situ...pakat2 blk lah...penat bjln dr siang smp ke mlm...

16 Mei 2013

..::..Menu Masakan Kampung Kasi Terangkat Ckit..::..

Salam khamis sume...ari ni nk tempek citer makanan jelah hihihi. Mkn per korang ari neh...hurmm seminggu dua ni kan..asyik mkn masakan kampung jek...simple2 jek..janji mkn btmbh dan konyang kn...x larat nk ber ayam sgt dh..hihihi..tekak ni lapo makanan ala2 kg gitu hihihiii...hurmm nk2 plk jiran bbaik hati kasi wah mpelam putik...dap hurmmm...selain mnyicah aku wat sambal mpelam...perghhh mmg terangkat lah..laki bini mkn btmbh..ate camno x mbeso ngn jaya nya hihihi....mkn sama naik jek hahaha...
Hurmm siyer ckp klu makanan ghuper gini dihidangkan...alamatnya makan btmbh...diet pon len ari laaa..hahaha..hehh..diet lahhh sgttttt!!! Wakakaaaaa....
Hurmmm lyn jelah gmbr ni..yg smpt snap...hihihiii...