"faMiLy aNarIZaL"

"faMiLy aNarIZaL"
sMg keBAHagIAAn famILy kaMi akAn bahAGia hiNggA KE AKhir haYAt..amIN...

06 Jun 2012

..::Kompleks Bebas Cukai Pengkalan Hulu,Perak::..


 Alhamdulillah jap2 tadik kami sefamily selamat smp umah kat penang neh dr
umah akak aku kat pengkalan hulu,perak sana..gerak ke sana siang tadik pas cik rizal 
balik dr keje pukui 1 tgh ari gitu...sesaja ari neh dia balik keje awai..memula ingat nak p
kuala perlis nun...tapi nengok ujan jek x benti2 masa lam keta...jadik tukar plan
tanpa tepon akak aku pon bitau dia kami nak p sana...ahah..kasi kejutan lah konon ehh..
heheheeee....sesekali kan...smp jek sana,nak dkt smp umah dia bru tepon..tkejut dia tgh
ckp kat tepon..tetiba aku muncul kat dpn pintu muahahaaaaaaa.....



 akak aku neh duduk kat kuarters jabatan perhutanan situ...jadik x jauh mana pon nak p ke
kompleks bebas cukai..urmm,terus ajak dia p sana..ekekeikeiii...dkt ssgt..
disebab kan kwsn dkt sempadan..jadik kat situ..x heran lah kan klu nengok
motor ke kete ke org sana kuar masuk sini...



 tujuan sesaja jek p...jenguk2 kawasan..heheheeeee..tapi sesambil tuh dah alang2 smp
shooping p lah ckit2 coklat yg ado kat situ kan wak balik penang..ehehehe,rege
x tau lah nk ckp mahei ke tdk klu nk dbandingkan dkt langkawi...sbb aku dh
lama x ke langkawi...heheheeeeeeeee.....



 urmm..akak aku ngan ank dara dia..mcm2 kat situ..alah cam kat kompleks bukit kayu hitam
yg aku p ri2 jgk..cuma kat sini kecik ckit kot dr sana...


 tetiba aku jadik model pinggan mangkok pulak...hahaha!!!


 cik rizal & aidid...ehh2..kasut kemana..ehehheee...sah2 tgl lam kete lah tuh..!!


 p kat ruangan pinggan mangkuk neh..tetiba terasa cam kat langkawi plak..
heheheeeeeeeeeee..ada sale gak tuh!!!


 nk jgk tuhhhhh.....eheheeeeeeee...


 aku ngan akak aku.....ni kat kedai2 ats ckit dr kompleks tuh...ada lah jual baju2,
buah2....dan lelain lah...



 urmmm...deme bertiga...c airiel dan sepupu2 nya...heheeeeheeeee...


last sekali..masuk 1 kedai tuh..tetiba ada juai satu set baju atomen siap ngan topeng2
cam airiel pakai kat ats tuh..ahahaha...memang dia sokaaaaaa lah ssgt kan....
balik c ayah tanya..airiel nti besaq cita2 nak jadi apa?airiel nk jadi atomen dijwbnya
aiyakkkkkkk.........pengaruhhhh atomen kuat sguhhhhhhh pd ini bdk...
sekali dgr dia jwb..kelakar pon ada jgk hahahaaaaaaaa.......

urmmm..tu jelah cite ari selasa aku....cam citer ari mgu lak kan..
hahahaaaaaaa....x sempat lagik nak lawat2 korang sume..malam kang
lah ehh aku jenguk2 kkwn..ngantuk ssgt dh neh.....heheheeee!!!!!!


15 ulasan:

  1. Balasan
    1. borong coklat ckit2 jek dik..
      hehehee!!!!!!

      Padam
  2. tak tahu la pulak kat pengkalan hulu ada zon bebas cukai jugak..dulu2 kalo balik ganu selalu la lalu pengkalan hulu..sekarang ni x lalu situ dah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. a'ah kat ada kat sana zon bebas cukai..
      yer jgk kan..skrg laluan terus ke grik nk
      balik ganu dh dibuka kan...jadik x lalu dh la situ..
      bebila leh la p yer hehehe

      Padam
  3. tak pernah lagi gi shopping kat mana2 zon bebas cukai.. memang murah ke harganye??

    hehehe.. tak tahan sungguh cita2 abang airiel.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. rege kat bebas cukai neh ase nya x murah mana sgt pon zura ana ase...bunyi jek cam beh kan bebas cukai..ehehee..tgk brg jgk la...itu la c airiel wat lawak betui ngn cita2 dia..hahaha!!!

      Padam
  4. tak borong sakan ke...mesti murah jugakan barangnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehehhee..x borong sakan pon mama ema..
      tgk brg jgk kat situ..kkdg ada rege brg mahal
      lg dr kita beli kat tmpt biasa..

      Padam
  5. syoknya kalau dapat memborng kat situ..hihihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bebila akak p la jjln kesana akak...
      hehehe

      Padam
  6. Balasan
    1. ehemm2 ngah...cantek blog kamu ngah
      hehehee...

      Padam
  7. wah bestnya ader pinggan mangkuk.. sy lak yg teruja... hiks..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehehehe...a'ah dh cam kat langkawi dh sana
      hehehe...wahh suka borong pinggan mangkuk ehh ct?
      ehehhee...

      Padam
  8. assalam ana..dulu ank buah mama belajar kat MRSM sana..tak tahu ada komplek bebas cukai tu..

    BalasPadam